#Nagy Márton
Akadoznak a mininálbér-tárgyalások: a munkáltatók nem akarják az előrehozott, kétszámjegyű emelést
Hiába lengette be a kormány, egyelőre nincs egyetértés a kérdésben.
hvg.hu

Már Nagy Márton sem hisz abban, hogy idén akár minimálisan is, de nőne a magyar gazdaság
Vége minden megmaradt optimizmusnak, már a kevéssel nulla fölötti éves GDP-növekedés sincs a kormányzati várakozások között.
hvg.hu
1

-
hvg.hu
-
MTI
Tényleg a Külügyhöz kerül az Air Hungary
Kiderült mi a kormányzat célja az új állami céggel, az Air Hungary Zrt.-vel.
Nagy Márton Kínában örült annak, hogy milyen sok keleti befektetés jön az országba
Épül az ökoszisztéma az elektromosautó-gyártáshoz, minden harmadik befektetői forint keletről jön, ha ez így megy tovább, akkor az uniós fejlettség 90 százalékát elérhetjük az évtized végére a minisztérium szerint.
hvg.hu

Hallgat a kormányzat arról, mi a célja az új állami céggel, az Air Hungary Zrt.-vel, ahová Szijjártóék tehergépét is betolhatják
Az új, pár hetes vállalkozásról a kormányzat hallgat, egy háttérdokumentum szerint „állami légi közlekedési szolgáltató kompetencia központ létrehozása” a feladata. De még az is lehet, hogy szerephez jut a Budapest Airport visszavásárlása után a repülőtér üzemeltetésében, vagy a Rolls-Royce elektromos hajtóműs kutatás-fejlesztési programjában, amit az állam milliárdokkal támogat.
2024-ben is elérhető lesz a Széchenyi Kártya Program a kkv-k számára, a feltételek sem változnak
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter bejelentése szerint a program indulása óta 440 ezer vállalkozó élt a lehetőséggel, a sikeresség miatt pedig jövőre is marad a fix, 5 százalékos nettó ügyfélkamat.
hvg.hu
1

-
hvg.hu
-
MTI
Szalay-Bobrovniczky Vince kifakadt egy felkérésre: „A kurva anyját, de tényleg”
150 ezer forintos igazgatósági állással kínálták meg a Miniszterelnökség államtitkárát, amit a jelek szerint kevesellt.
hvg.hu

Nagy Márton elégedett azzal, ahogyan az üzemanyagár most alakul
A miniszter örömmel nyugtázta, hogy az utóbbi időszakban csökkentek a hazai üzemanyagárak, és nálunk olcsóbb tankolni, mint Horvátországban, Ausztriában és Szerbiában.
MTI

Törvénymódosítással készíti elő a kormány a Budapest Airport megvásárlását
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter szerint fontos nemzetstratégiai kérdés az akvizíció. A kormány az új tervezet szerint a repülőtér működtetését engedné át állami érdekeltségbe tartozó gazdasági társaság számára.
hvg.hu

Parragh László válófélben lévő felesége Nagy Mártonnak üzen: Nem meccs közben szokták újraírni a szabályokat
Az inflációs cél felemeléséről vitát nyitni is káros.
hvg.hu

8+4 sületlenség Nagy Márton gazdaság-újraindítási haditervéből
Magyarországon nincs se infláció, se Mészáros Lőrinc, lesz viszont Paks II. és demográfiai fordulat.
Digitális Selyemútról beszélt Pekingben Nagy Márton, majd aláírt négy együttműködési megállapodást
A mesterséges intelligencia, a digitális gazdaság, az 5G, a 6G és további területeken akarja erősíteni az együttműködést a magyar és a kínai kormány.
MTI

A kamatplafonnál is kiszámíthatatlanabb, ami utána jön
A kormány legújabb pr-fogása, hogy radikális kamatcsökkentést csikart ki a bankoktól. Ám ettől a megcélzott kölcsönök nem válnak tömegtermékké, és a gazdaság sem pörög fel.
Az új kamatplafon olyan, mint a tűzijáték: szép, szép, de nincs sok haszna
Az ingatlanpiacot nem fogja beindítani, hogy az “önkéntes” kamatplafonnak köszönhetően 8-8,5 százalék környékére mérséklődtek a lakáshitel-THM-ek, de pici élénkülés jöhet. A bankoknak ez most annyira nem jó, de nem is túl rossz, és ha 2025 közepe táján 5 százalékra mérséklődik a kamatszint, boldogok lesznek a 20 évre fix 8 százalékon kihelyezett hitelekkel. A kormány a banki különadó emeléséből pénzt szerezhetett volna, de az unió felé a különadók kivezetését vállalta, a bankok jóindulatára pedig szüksége van.
Hatott a kormányzati zsarolás, hétfőtől él a kamatplafon a hitelekre
Hétfőtől gyakorolnak egységesen önmérsékletet a bankok a kamatszint esetében: a lakáshitelek kamatai legfeljebb 8,5 százalékosak, a vállalkozások pedig 12 százalékos kamatra juthatnak forgóeszközhitelhez.
hvg.hu

És akkor a kormány Gyere ide, Takarodjra keresztelte el a vendégmunkásokat
Nyáron még úgy voltak vele, hogy kellenek a vendégmunkások, most már úgy, hogy ebben a formában mégse, csak hát az indok maradt ugyanaz. Újságírók állították, hogy megkapjuk a befagyasztott EU-s pénzeket, mire az EU azt állította, hogy nem. Durván nőtt az államháztartási hiány, emelte is Varga Mihály a hiánycélt – meg a nyugdíjakat is. Kihirdették, mennyi lesz a palackok visszaváltási díja, de ezt már korábban is tudtuk, aztán azt is bejelentették, mennyiért veszi majd meg a napelemesek áramát az állam, de azt is tudtuk már. Amit viszont még kevesen tudtak: nincs megfelelő infrastruktúra, amelyen szállítani tudnák az árut a betelepülő akkumulátorgyáraknak. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
hvg.hu

Nagy Márton feltalálta Orbánnak a verőlegény-gazdaságpolitikát
A versenytorzító, erőszakos (jog)szabályalkotáson túllépve a kormány immár nyílt fenyegetéssel, zsarolással kényszerít piaci vállalkozásokat, hogy kedve szerint működjenek. A verőlegény-gazdaságpolitika arca, végrehajtója és szellemi atyja Nagy Márton. A miniszternek van víziója, de szinte biztos, hogy nincs igaza.
Fülke: „Most üt vissza, hogy az előző évtizedet ellazsálta a magyar gazdaságpolitika"
Hogyan zárulnak ördögi körbe a makrogazdasági válságtényezők? Megúszhatjuk-e megszorítások nélkül, megmenthetnek-e minket az EU-s pénzek? Miért kerül ennyibe a benzin és tényleg lehet-e 750 forint januártól egy liter? Közéleti podcastunkban összefoglaltuk az elmúlt hetek gazdasági híreit és megnéztük, van-e kiút a szorult helyzetből.
hvg.hu

Az OTP is csatlakozik az önkéntes kamatplafon bevezetéséhez
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium javaslatára az OTP Banknál is 8,5 százalékban maximalizálják az hiteligényléseknél a THM-et.
hvg.hu
